Nuffnang Code

Saturday, May 28, 2016

Melihat Api Bekerja M Aan Mansyur Review

Fuhhh, rasanya almost sebulan juga noni try to find out dan hbiskan da whole page.
Kau fikir mudah ya? Hahha.
Sebenarnya compare english poem malay poem dan Indo poem. Bg noni Indo poem still paling klasik.
Paling puitis. Maaflah poem english banyak sangat soft porn nya. Poem english dan malay dah d pengaruhi unsur moden dan hipster yang agak keterlaluan.
Ta pelik da poem stu page stu word. Tahi . celaka pon da biasa sangat dalam poem malay. poem english pon da macam tu skrng. mana ada shakespeare dan usman awang sekarang.




Bahasa bole jatuhkan politik kat Indonesia , kat Malaysia special case maki pun belum tentu mampu.
Tetap ada pro n kon. Maka. Makan masa la ya memahami satu page nya  dr buku ini. Siapa yang senang faham actually mmg berjiwa seni. Kalau yang acah2 seni mereput la nak faham. Noni masih lg dr level acah2 seni kot. Hahaha. Masih choose yang paling simple n ta terlalu deep.
Ok. Noni suka Laut berparuh Merah. Sebab bg noni poem tu memuja. Bukan je memuja kecantikan org yang dia syang, tp pada noni memuja dan describe betapa kuat nya feelin writer pada orang yang dia puja atau suka.

Suka menenangkn rindu;
Jangan pcya pada kartupos dan kamera seorg ptualang. Mnyelamlah ke ingatannya dan temukan senja selalu basah di sana. Kau hanya boleh jtuh cinta kepada ingatan yg menyerupai langit: renten dan tidak mudah dikira.
Dia meninggalknmu agar bisa selalu mengingatmu. Dia akan pulang utk mbuktikan mana yg lebih kuat, langit atau matamu.

Suka menyaksikan pagi dari beranda;
... satu2nya jalan keluar adalah masuk.... Aku ingin mandi dan tidur siang berlama2. Aku mencintai kemalasanku dan ingin melakukannya selalu. Pada malam hari, aku ingin bangun dan mengenang orang2 yang hilang.
Honestly semua noni suka dan noni akan repeat baca lg..

No comments:

Post a Comment