Nuffnang Code

Saturday, August 15, 2015

Review Romantis Nuril Basri

salam hari ahad. noni tak tahu la org la

in. tapi noni. start umo 25 tahun semua rasa excited saban hari makin hampir tiada. kadang2 noni cuba cari inspirasi. hasil stalker org. gila psiko kan. 

dulu noni agk novel lover. masa tu hmpir semua novel ahadiat akashah noni sapu. 

ya. noni agak noni suka baca. noni suka tengok buku. walau kadang2 noni ta baca pon. 

malah noni kerap juga baca kamus dewan bahasa masa high school. 

noni baca novel cinta. noni perempuan ok. tp lately . myb start Uni style. noni da ta gian mcm dlu msa hgh school. da ta novel lover da. noni dah slow down.

noni start baca novel tp ta end up. dan makin makin.

sampai kadang2 noni ckp kt diri dun buy any books more !! 

Tp noni masih cinta kan rasa membaca tu. 

hmmmm. saat ni noni bru sdr.noni rasa masalah noni bukan nya noni dah ta suka membaca. tp genre noni utk membaca tu da bbeza.

lalu noni cuba baca novel indie. novel urban. tp msih juga noni rasa NO. apa ke urban nya. noni da baca buku style gitu masa noni form 2 kot. 

bahasa kasar. lepas tu soft porn pula. masa budak2 layan la kot. urban la sgt.. 

tp noni tetap ta puas hati. noni nk membaca! 

sometimes noni rasa mungkin jiwa noni nk bahan baca yg bahasa tinggi padat isi tp tak meleret2. 

masalahnya kalau bahasa tinggi tu noni leh faham ke??? 

boni cari . cari la. jadi noni tbaca stu sinopsis novel ni.

noni beli dengan harapannya harap end up novel tu dengan perasaannya OK. atleast. 

noni beli novel fixi. ROMANTIS. 

noni puas hati. 99.9% sebab. mostly rasa dlm cerita tu menyamai rasa noni.

noni suka bahasa kasar tp skema. 

ROMANTIS bukan novel cinta. tp novel humor. tergelak2 noni bacanya. 

Pram seorg penulis. lelaki. cepat melabel org. hidup dalam khayalan. tpi penuh inspirasi dan impian. 

noni suka watak budak kecil yang selalu ta sependapat dgn Pram. kebencian dan tak spendapat dalam diam Pram sayang budak kecil tu. 

watak poppy paling rasional bg noni. syang tetap syang tp tak melebih dan ta ikot emosi. 

ada macam2 lg watak pelik. mcm aria dengan elisa. noni suka dua2 watak tu sebab lain sgt dengan watak2 common dan tipikal yg novelis selalu hidangkan.
ta over expose tp sungguh meaningful. dalam realiti mmg wujud watak mcm ini.

noni rasa noni 99.9 % hmpir dgn watak Pram. dr sudut rasa dan perasaan. ntah la. bgi aku ni novel terbaik noni telah baca utk tempoh 4, 5 tahun ni. 

image

No comments:

Post a Comment