Nuffnang Code

Thursday, June 14, 2012

daydreaming

salam. walau blog aku ta femes n ta ada orang nak baca kan. ada aku kisah. haha. teruk. *melampau syok sendiri. entri pun makin personal macam hape. walhal aku ta suka kan cite hal personal kat blog. sbb aku rasa ta ada siapa suka baca cite hidup orang. bukan nya best. tapi aku pasti ramai orang lebih selesa untuk cite apa yang diorang tahu. apa lagi lebih kita tahu dari diri sndiri kan.  so, dari aku merepek cite apa yang aku ta tawu baik la aku cite apa yang memang betol kan.



kisahnya.

walau aku ta ada six sense yang kuat. sbb aku ta ada bela saka kan. tp aku ada always ada  expection2 sendiri.

aku memang daydreaming yang terlampau. tapi aku tak percaya mimpi. mimpi bagi aku cuma apa yang kita daydreaming siang kebarangkalian akan d bawa sehingga bermimpi d malam hari nya. ya. aku bole bawak siapa yang aku nak dalam mimpi aku. *lebih kurng mcm tuh la expectations aku.

untuk mengurangkan kesilapan dalam menjalani hari2, usually nya saat aku bangun tido memang aku plan apa yang aku nak buat untuk hari tuh. ya. supaya aku ta nyesal buang masa nth buat apa kecuali la aku memang plan untuk buang masa pada hari itu kan,,

*saat aku daydreaming untuk buang masa. aku tawu satu menda, apa yang aku daydreaming tak akan jadi nyata.

so at da last aku salu akan daydreaming apa yang aku ta nak. contoh berfore amek result aku akan daydreaming result aku teruk supaya apa yang aku dapat tuh ta teruk. kannnnn bijak aku. haha.

n aku memang praktik menda tuh dalam life aku dengan ~ daydreaming.

tapi banyak hakikat yang aku sedar. kemampuan aku selalu terbatas. menyebabkan aku ta boleh guess every single thing apa yang akan jadi. aku memang nak paksa daydreaming kan menda tp tak dapat. n resultnya apa yang happen tuh memang yang aku tak expect langsung.

walau selalu aku buat silap. salah plan. n manyak la menda2 teruk yang aku wat. tp aku susa nk nyesal. aku percaya dengan hikmah Allah yang jauh lebih dari besar. untuk menyalahkan takdir tentu sahaja tak adil. walau aku juga ta mampu tersenyum untuk kesilapan yang aku buat. tapi aku terima semua.

No comments:

Post a Comment